Hakkımızda

Dostlarımıza ve sizlere karşı sorumluğumuzu empati kurma anlayışı ile birleştirerek çıktığımız bu yolda önceliğimiz onlara kendilerini güvende hissedecekleri ortamı sağlamak.

@2021 Forvet Veteriner Kliniği

Pet Kuaför

25.10.2020 20:53

Hayvan sever dostlar bakımını üstlendiği evcil dostlarının belirli bir zaman sonra hem sağlığı hem de ev ortamında daha huzurlu yaşayabilmesi amacıyla kısırlaştırma tercih edebilmektedir.

Konu kısırlaştırma olduğunda ise en çok merak edilen soruların başında ise ‘kısırlaştırma nedir’ ‘köpek kısırlaştırma nasıl yapılır’  gibi sorular yer almakta. Genel olarak kısırlaştırma; planlı veya plansız olan üremeyi kontrol altına almak  ve evcil dostların huzurla ev ortamında yaşamalarını sağlamak maçıyla yapılmaktadır.

Yavru köpekler için kısırlaştırma operasyonunun faydası olduğunu söylemek mümkündür. Köpek kısırlaştırma sevimli dostlarımızın sağlığını genel olarak olumlu etkilese de operasyon sonrası bir takım komplikasyonlar görülmektedir ve bu komplikasyonlara karşı bilinçli ve hazırlıklı olunmalıdır. Kısırlaştırma mutlaka veteriner hekimlerce yapılmalıdır.

Kısırlaştırma konusunda en çok merak edilen soru ise; köpeklerde kısırlaştırma ne zaman yapılmalıdır?

Öncelikle dişi veya erkek ayırt etmeksizin kediler ergenlik çağına girdiğinde kısırlaştırma operasyonu için uygun zaman gelmiş demektir.  Bu süreç bazen köpeğin cinsine bazen de cinsiyetine göre değişkenlik gösterse de dişi köpeklerde ortalama 6 ay sonrası ideal dönem olarak belirtilmektedir ve bu dönemden sonra kısırlaştırma yapılabilmektedir.  Özellikle bilinmelidir ki büyük ırk köpekler küçük köpeklere kıyasla nispeten daha geç olgunlaşmaktadırlar. Bu nedenle bazı durumlarda kısırlaştırma 9 aylık dönemde de yapılabilmektedir. Bu gibi durumlarda en doğru zaman veteriner hekim muayenesi sonrasında belirlenmelidir.

Kısırlaştırma Sonrası Sizi Neler Bekliyor?

Erkek veya dişi fark etmeksizin tüm köpeklerde kısırlaştırma operasyonu sonrası bir takım komplikasyonlar görülmesi çok normal ve olağandır. Öncelikle davranışlarda belirgin değişiklikler görmek mümkündür. Kızgınlığa girmediğinden dolayı evcil dostunuzda herhangi bir ulama veya huzursuzluk gibi davranışlar neredeyse tamamen ortadan kalkar.

Kısırlaştırma sonrasında köpeklerde de tıpkı kedilerde olduğu gibi ekseriyetle kilo alımı görülmektedir. Cinsine yaşına göre değişmekle birlikte ortaya çıkan bu kilo kayıplarında mutlaka veteriner hekiminizden yönlendirme talep edip kilo takibi ve kontrolünü düzenli yapmanız önerilmektedir.
Bu zaman zarfında ise kısırlaştırılmış köpek maması tercih edilmesi de kısırlaştırma döneminin önemli aşamalarından biridir.